Wrocławski Teatr Współczesny

Piotr Froń

{n_title2}

Dramaturg i pisarz. Absolwent polonistyki na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz reżyserii w Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie. Jest również absolwentem Studium Animatorów Kultury w Kaliszu.

Jako dramaturg debiutował w marcu 2018 roku spektaklem „Biblia. Rdz. 37-50” w reż. Michała Zadary (Nowy Teatr w Warszawie). Tworzył dramaturgię oraz pisał/współpisał teksty przedstawień m.in.: „Spólnota” w reż. Marty Streker (Instytut Grotowskiego/Teatr Układ Formalny), „Czartoryska. Artefakty” w reż. Miry Mańki (Stary Teatr w Krakowie), „Praca, praca” w reż. Ewy Mikuły (AST Kraków), „Cierpienia młodego Wertera” wg Goethego w reż. Tomasza Fryzła (Stary Teatr w Krakowie), „Bracia Karamazow” w reż. Marty Streker (Teatr im. L. Solskiego w Tarnowie), „Bezpieczne miejsce” w reż. Tomasza Fryzła (Teatr Łaźnia Nowa Kraków), „1984:Ministerstwo Miłości” w reż. Katarzyny Minkowskiej (Teatr Ludowy w Krakowie), „Nieopodalja” w reż. Marka Idzikowskiego (Teatr Baj w Warszawie) oraz „Goście Wieczerzy Pańskiej” w reż. Tomasza Fryzła (Nowy Teatr w Warszawie).

Wyreżyserował spektakl online „Kochanowski” (Stary Teatr w Krakowie) oraz performance „Ministranci” (AST Kraków).

Dramaty publikował w „Dialogu” i „Nowym Napisie”.

Tworzy dramaty interaktywne. W roku 2021 był beneficjentem stypendium twórczego m.st. Warszawy, w ramach którego powstał projekt dokumentalno-dramaturgiczny Dom. Plan sytuacyjny (Nowy Teatr w Warszawie). W 2021 roku był także stypendystą Nowego Teatru (stypendium przyznane za „nowatorskie podejście do technik dramatopisarskich, próbę wyjścia poza niemożność paradygmatu dramatu jako tekstu niesamodzielnego, a także nowoczesne myślenie o reżyserii i metodzie budowania struktury dramaturgicznej i spektaklu”).

W 2023 roku został beneficjentem stypendium twórczego Miasta Wrocławia, dzięki któremu zrealizował projekt dokumentalny Bezdroże.

Fot. Marek Idzikowski

{n_title2}


Stopka

Zamknij