Rzeźnia numer pięć
Opis
„Z klasycznej powieści science fiction Liber i jego zespół stworzyli porywający, imponujący rozmachem spektakl o przypadkowości życia, wolnej woli i ograniczeniach linearności czasu" – napisał o spektaklu Rzeźnia numer pięć Przemek Gulda (guldapoleca). I dodał, że akcja przenosi się z wojennego Drezna do Stanów w czasach dobrobytu, zahaczając o planetę Tralfamadorię. „Mocna muzyka, monumentalna scenografia i barwne kostiumy sprawiają, że te miejsca robią duże wrażenie. Znakomicie prowadzone są sceny zbiorowe, ale jest i miejsce na świetne kreacje, na czele z wybitną rolą Rafała Cielucha" – podkreśla Przemek Gulda.
„Rzeźnia numer pięć, czyli Krucjata dziecięca, czyli Obowiązkowy taniec ze śmiercią. Napisał Kurt Vonnegut jr. Amerykanin pochodzenia niemieckiego (w czwartym pokoleniu), który obecnie żyje (żył) w dobrych warunkach na półwyspie Cod (i pali zbyt dużo papierosów), a kiedyś jako zwiadowca amerykańskiej piechoty, został wzięty do niewoli i był świadkiem bombardowania Drezna i przeżył, aby opowiedzieć to, co widział. Powieść przypomina nieco telegraficzno-schizofreniczne utwory Tralfamadorii, planety, z której przylatują latające talerze".
[Kurt Vonnegut, Rzeźnia numer pięć, fragment]
Fot. Natalia Kabanow
Realizatorzy
Obsada
Wokół spektaklu
Dla grup zorganizowanych oferujemy warsztaty wprowadzające do spektaklu (prosimy o kontakt z działem edukacji: k.migdalowska@wteatrw.pl). Więcej informacji znajduje się TUTAJ.
***
W spektaklu wykorzystano fragmenty utworów:
- Paint it Black, muzyka i słowa: Mick Jagger, Keith Richards,
- He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot, muzyka i słowa: Jason Lytle.