Przemysław Kozłowski
ur. 24 maja 1969
absolwent PWST w Krakowie [1994]
od 14 stycznia 2015 we Wrocławskim Teatrze Współczesnym
Nagrody i wyróżnienia:
- wyróżnienie za rolę Baala w Baalu w reż. M. Fiedora na II Ogólnopolskim Konkursie na Teatralną Interpretację Dawnych Dzieł Literatury Europejskiej [2007]
- wyróżnienie za rolę Ojca Suryna w Matce Joannie od Aniołów w reż. M. Fiedora na XLII Kaliskich Spotkaniach Teatralnych [2002]
- Dyplom dla Najciekawszych Młodych Osobowości Artystycznych w Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu z okazji 200-lecia istnienia sceny [2001]
- „Mikrofonowy symbol pięknego słowa" od Radia Merkury Poznań [2000]
- Nagroda „Wojciecha" dla najlepszego aktora sezonu w Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu [2000]
Role teatralne ››
- w: Czekając na barbarzyńców, J.M. Coetzee, adaptacja i reżyseria: M. Fiedor [Wrocławski Teatr Współczesny, premiera: 14 grudnia 2024]
- Pracownik 1, Współlokator 1 w: Przemiana, F. Kafka, scenariusz i reżyseria: M. Kmiecik [Wrocławski Teatr Współczesny, wrzesień 2024]
- w: Dramat rodzaju męskiego, na podstawie sztuki J. Tabaczka pt. Stulejka, reż. M. Liber [Wrocławski Teatr Współczesny, styczeń 2024]
- w: Uwolnienie, Z. Fajfer, reż. Kuba Kowalski [Wrocławski Teatr Współczesny, październik 2023]
- w: Marat/Sade, P. Weiss, reż. Marcin Liber [premiera: listopad 2022]
- Mino w: Syrena. Anatomia miłości, A. L, Koe, Z. Bojda, reż. D. Kopiec [Wrocławski Teatr Współczesny, wrzesień 2022]
- w: W co wierzą Polacy, Tomasz Kwaśniewski, reż. Szymon Kaczmarek [Wrocławski Teatr Współczesny, 2022]
- *** w: Pogłosy, W. Szostak, inscenizacja: Marek Fiedor/Tomasz Hynek, [Wrocławski Teatr Współczesny, 2020]
- Pascale w: Pani Furia, G. Plebanek, reż. K. Czeczot [Wrocławski Teatr Współczesny, 2018]
- Ampuła w: Pidżamowcy, M. Sieniewicz, reż. M. Liber [Wrocławski Teatr Współczesny, 2017]
- Pan Leon | Tata Helenki | Chorwat | Rosjanin | Instynkt Szabru w: Szaberplac, moja miłość, Szymon Bogacz, reż. Tanja Miletić Oručević [Wrocławski Teatr Współczesny, 2017]
- Dżigi w: Panna Nikt, T. Tryzna, reż. P. Passini [Wrocławski Teatr Współczesny 2017]
- Henryk w: Nauka chodzenia, T. Różewicz, reż. P. Miśkiewicz [Wrocławski Teatr Współczesny, 2016]
- Krawiec w: Silesia, Silentia, L. Amejko, reż. M. Fiedor [Wrocławski Teatr Współczesny, 2016]
- Strażnik I w: Odejście głodomora, T. Różewicz, reż. A. Ficowski [Wrocławski Teatr Współczesny, 2015]
- Gustav Meinerer, asystent kryminalny | książę Aleksiej von Orloff, ojciec duchowy w: Koniec świata w Breslau, M. Krajewski, reż. A. Olsten [Wrocławski Teatr Współczesny, 2015]
Role filmowe i telewizyjne ››
Kwestionariusz Pivota
Kwestionariusz Pivota to współczesna odmiana popularnej XIX-wiecznej gry towarzyskiej znanej jako Kwestionariusz Prousta autorstwa francuskiego dziennikarza Bernarda Pivota. Pytania w nim zawarte zadawane są w znanym amerykańskim talk-show Inside The Actors Studio.
- Jakie jest Twoje ulubione słowo?
- Rabarbar.
- Jakie jest najmniej lubiane przez Ciebie słowo?
- Stanik.
- Co Cię pobudza?
- Wyobraźnia.
- Co Cię przygasza?
- Zimno.
- Jaki dźwięk kochasz?
- Ten, w który czysto trafiam.
- Jakiego dźwięku nienawidzisz?
- Komara w nocy przy moim uchu.
- Jaki zawód chciałbyś wykonywać, gdybyś nie był aktorem?
- Jest tyle pięknych zawodów na A.
- Jakiego zawodu nie chciałbyś nigdy wykonywać?
- Tych na pozostałe litery alfabetu.
- Jeśli Niebo istnieje, co chciałbyś usłyszeć, docierając do jego bram?
- Fajnie, że w końcu zajrzałeś.
- Jakie jest Twoje ulubione słowo?
- Rabarbar.
- Jakie jest najmniej lubiane przez Ciebie słowo?
- Stanik.
- Co Cię pobudza?
- Wyobraźnia.
- Co Cię przygasza?
- Zimno.
- Jaki dźwięk kochasz?
- Ten, w który czysto trafiam.
- Jakiego dźwięku nienawidzisz?
- Komara w nocy przy moim uchu.
- Jaki zawód chciałbyś wykonywać, gdybyś nie był aktorem?
- Jest tyle pięknych zawodów na A.
- Jakiego zawodu nie chciałbyś nigdy wykonywać?
- Tych na pozostałe litery alfabetu.
- Jeśli Niebo istnieje, co chciałbyś usłyszeć, docierając do jego bram?
- Fajnie, że w końcu zajrzałeś.