Marta Szypulska
Mieszka na trasie Poznań-Warszawa-Lublin, pracuje wszędzie. Krawcowa, kostiumografka i scenografka, absolwentka studiów magisterskich na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu na Wydziale Architektury Wnętrz i Scenografii ze specjalizacją Projektowania Ubioru. Swoje działania artystyczne kierunkuje w stronę projektowania ubioru unikatowego, przeznaczonego ludziom ulicy, niekonwencjonalnym indywidualistom oraz świadomym konsumentom mody. Inspiracje czerpie z futurystycznych wizji i świata natury. Obecnie realizuje się w projektowaniu kostiumów teatralnych, krawiectwie personalnym oraz w tworzeniu form na miarę performatywnych potrzeb. Pracowała w wielu teatrach w Polsce. Z Weroniką Szczawińską pracowała przy spektaklach: Nigdy więcej wojny (Teatr Komuna Warszawa, 2018), Rozmowy o drzewach (Teatr Komuna Warszawa, 2019), Miejski ptasiarz (Wrocławski Teatr Współczesny, 2020), Klub (Teatr Collegium Nobilium Akademii Teatralnej/TR Warszawa, 2021), Czas porzucenia (Teatr Jaracza w Olsztynie, 2022), Grzyby (Teatr Powszechny w Warszawie, 2022) i Trąbka do słuchania (Wrocławski Teatr Współczesny 2023).
Pracowała z Wiktorem Rubinem nad kostiumami przy Chaplin, Klątwa rodziny Kennedych, Obywatelka Kane, Mrowisko. Wraz z Wojtkiem Rodakiem zrealizowała spektakle: Żeglarz, Tom na wsi, Kolorowe sny. Współpracowała z Jasminą Metwaly dla Hammer Museum w Los Angeles i KW Institute for Contemporary Art w Berlinie. Robiła rzeczy dla Teraz Poliż, Gosi Wdowik, Hany Umedy i takich choreografów jak Alicja Czyczel, Marta Ziółek, Wojtek Grudziński i Magda Jędra.
Fot. Marta Szypulska