Wrocławski Teatr Współczesny

Menu główne

Wyszukiwarka

Przejdź do: FaceBook
Przejdź do: Instagram
Przejdź do: YouTube
Przejdź do: Wersja kontrastowa
PrzejdĹş do wersji polskiej serwisu
Go to english version

Wybierz kryteria fitrowania:
29 listopada 2022

– Teatr jako przygoda i próba zrozumienia świata – tak opisuje swoje spektakle Lena Frankiewicz, która zachęca, by zagrać w grę i poszukać odpowiedzi na pytania stawiane w Wodzie w usta. Najbliższe spektakle: 17, 18 i 20 grudnia na Dużej Scenie WTW.



Fot. Natalia Kabanow
24 listopada 2022
„Błyskotliwa i inteligentna biurowa komedia z elementami współczesnej opery i wyraźną domieszką horroru” – tak opisuje spektakl Przemek Gulda na łamach Wirtualnej Polski. Dodaje, że to połączenie dwóch kultowych seriali – Królestwa Larsa von Triera i Biura, tyle że z piosenkami i kadzidełkami.


Fot. Natalia Kabanow
24 listopada 2022

„Jolanta Solarz-Szwed zaczyna mówić tekst i (...) robi to znakomicie (...) pozostali członkowie zespołu wyeksponowani światłem lub za nim schowani (kolejna tajemnica) wykonują piękną zbiorową choreografię Marty Wołowiec" (Tomasz Domagała na łamach dziennika szczecińskiego festiwalu Kontrapunkt).



7 listopada 2022
Czwarta edycja programu edukacyjnego coraz bliżej końcowych pokazów. Tematem tegorocznej edycji jest pokonywanie barier komunikacyjnych i tworzenie przestrzeni porozumienia pomiędzy różnymi systemami porozumiewania się oraz wartości.


2 listopada 2022
Sztuka Petera Weissa opowiada o pragnieniu wolności i mechanizmach władzy. Reżyser spektaklu, Marcin Liber, podkreśla, że to tekst, który daje realizatorom i aktorom okazję do szaleństwa. Liber uważa, że warto wracać do tego arcydzieła i czytać go przez pryzmat współczesnej wrażliwości. Premiera Marat/Sade w reż. Marcina Libera już 19 listopada 2022, kolejne spektakle: 20, 22, 23 i 24.11.2022 na Dużej Scenie WTW.


13 października 2022

"Rzeźnia numer pięć" Vonneguta otrzymała tak ciekawą sceniczną formę oraz doskonałą aktorską interpretację, że trudno wyobrazić sobie bardziej trafną teatralną adaptację, choć przed premierą trudno było sobie wyobrazić przekonującą próbę przełożenia tego tekstu na język współczesnego teatru." - Katarzyna Mikołajewska, Gazeta Wyborcza



9 października 2022
– Sztuka przedstawia historię Henryka, męża i ojca, głowy rodziny, który pewnego dnia „wychodzi z domu” i traci pamięć. Kiedy dotknięty amnezją, znowu znajduje się w domu jest całkowicie nieświadomy swej dotychczasowej egzystencji. Wszystko, co definiowało jego życie – pozycja społeczna czy relacje rodzinne – zostaje wymazane i unieważnione. Kluczową rolę w przywracaniu pamięci Henryka odgrywa Ewa. Zniknięcie męża zamyka jej drogę do praktykowania codziennych rytuałów, przez które spełnia role matki, żony i kochanki – strażniczki domowego ogniska – mówi Marek Fiedor, reżyser spektaklu. Spektakl gramy 25, 26 i 27 października.


2 października 2022

Reportaż Macieja Wasielewskiego zainspirował reżysera Piotra Łukaszczyka i dramaturga Krzysztofa Szekalskiego do stworzenia opowieści o odległej wyspie, która jest metaforą dzisiejszego świata. Najbliższe spektakle: 12 i 13 października 2022 na Scenie na Strychu WTW.



21 września 2022

Śpiew, taniec i poezja – Wyskubki to spektakl, w którym zatrze się podział na aktorów i widzów. Pretekstem będzie tytułowy zwyczaj, który polega na darciu pierza przez kobiety, a najczęściej kończy się wspólną zabawą. Najbliższe spektakle: 4, 5 i 6 października o godz. 19:00 na Scenie na Strychu.



18 września 2022

„(...) Oboje artystów (Zina Kerste i Tadeusz Ratuszniak) przekazało ze sceny wspaniałe i prawdziwe emocje. Nie zabrakło też kilku zabawnych scen, w których aktorzy poradzili sobie równie dobrze. Dzięki scenografii i kostiumom wykonanym przez Izę Kolkę od sceny nie można było oderwać wzroku, wspaniale oddały one klimat Japonii. Nieco nowoczesnego, momentami onirycznego nastroju wprowadzały natomiast znakomite animacje, przedstawiające duchy różnych przedmiotów. Dodało to tajemniczości, ale i głębi całemu dziełu, które interpretować można na wielu płaszczyznach" – NAGASAKI Érica Faye w reżyserii Pawła Kamzy poleca Agnieszka Jakubowska (Dziennik Teatralny).




Stopka

Zamknij