Wrocławski Teatr Współczesny

Menu główne

Wyszukiwarka

Przejdź do: FaceBook
Przejdź do: Instagram
Przejdź do: YouTube
Przejdź do: Wersja kontrastowa
PrzejdĹş do wersji polskiej serwisu
Go to english version

Wybierz kryteria fitrowania:
Fot. Natalia Kabanow
3 grudnia 2022

„Jolanta Solarz-Szwed zaczyna mówić tekst i (...) robi to znakomicie (...) pozostali członkowie zespołu wyeksponowani światłem lub za nim schowani (kolejna tajemnica) wykonują piękną zbiorową choreografię Marty Wołowiec" (Tomasz Domagała na łamach dziennika szczecińskiego festiwalu Kontrapunkt).



Fot. Natalia Kabanow
24 listopada 2022
„Błyskotliwa i inteligentna biurowa komedia z elementami współczesnej opery i wyraźną domieszką horroru” – tak opisuje spektakl Przemek Gulda na łamach Wirtualnej Polski. Dodaje, że to połączenie dwóch kultowych seriali – Królestwa Larsa von Triera i Biura, tyle że z piosenkami i kadzidełkami.


7 listopada 2022
Czwarta edycja programu edukacyjnego coraz bliżej końcowych pokazów. Tematem tegorocznej edycji jest pokonywanie barier komunikacyjnych i tworzenie przestrzeni porozumienia pomiędzy różnymi systemami porozumiewania się oraz wartości.


13 października 2022

"Rzeźnia numer pięć" Vonneguta otrzymała tak ciekawą sceniczną formę oraz doskonałą aktorską interpretację, że trudno wyobrazić sobie bardziej trafną teatralną adaptację, choć przed premierą trudno było sobie wyobrazić przekonującą próbę przełożenia tego tekstu na język współczesnego teatru." - Katarzyna Mikołajewska, Gazeta Wyborcza



9 października 2022
– Sztuka przedstawia historię Henryka, męża i ojca, głowy rodziny, który pewnego dnia „wychodzi z domu” i traci pamięć. Kiedy dotknięty amnezją, znowu znajduje się w domu jest całkowicie nieświadomy swej dotychczasowej egzystencji. Wszystko, co definiowało jego życie – pozycja społeczna czy relacje rodzinne – zostaje wymazane i unieważnione. Kluczową rolę w przywracaniu pamięci Henryka odgrywa Ewa. Zniknięcie męża zamyka jej drogę do praktykowania codziennych rytuałów, przez które spełnia role matki, żony i kochanki – strażniczki domowego ogniska – mówi Marek Fiedor, reżyser spektaklu. Spektakl gramy 25, 26 i 27 października.


2 października 2022

Reportaż Macieja Wasielewskiego zainspirował reżysera Piotra Łukaszczyka i dramaturga Krzysztofa Szekalskiego do stworzenia opowieści o odległej wyspie, która jest metaforą dzisiejszego świata. Najbliższe spektakle: 12 i 13 października 2022 na Scenie na Strychu WTW.



18 września 2022

„(...) Oboje artystów (Zina Kerste i Tadeusz Ratuszniak) przekazało ze sceny wspaniałe i prawdziwe emocje. Nie zabrakło też kilku zabawnych scen, w których aktorzy poradzili sobie równie dobrze. Dzięki scenografii i kostiumom wykonanym przez Izę Kolkę od sceny nie można było oderwać wzroku, wspaniale oddały one klimat Japonii. Nieco nowoczesnego, momentami onirycznego nastroju wprowadzały natomiast znakomite animacje, przedstawiające duchy różnych przedmiotów. Dodało to tajemniczości, ale i głębi całemu dziełu, które interpretować można na wielu płaszczyznach" – NAGASAKI Érica Faye w reżyserii Pawła Kamzy poleca Agnieszka Jakubowska (Dziennik Teatralny).



4 lipca 2022
W ubiegłym roku zainaugurowaliśmy cykl TRZY W JEDNYM, w ramach którego offowe teatry mają możliwość pokazać swoje spektakle na scenach Wrocławskiego Teatru Współczesnego. W tym roku będą to: Teatr Ad Spectatores (w koprodukcji z WTW), Teatr Formalina i Fundacja Jubilo.


Fot. Filip Wierzbicki
1 lipca 2022
„Wyskubki" Tadeusza Różewicza w reżyserii Pawła Kamzy zakwalifikowały się do VIII Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”.


15 czerwca 2022
250 młodych ludzi z Dolnego i Górnego Śląska wzięło udział naszych warsztatach zbudowanych wokół dwóch przedstawień – W TŁUMACZENIU w reż. Wojtka Ziemilskiego (monodram Adama Stoyanova, który tłumaczy wiersze Różewicza na język migowy, przybliżając widzom strukturę tego języka) i „WIDZĘ NIC w reż. Pawła Palcata (dramat Filipa Zawady o potrzebie zrozumienia, którego bohaterką jest niewidoma kobieta).



Stopka

Zamknij