Wrocławski Teatr Współczesny

Menu główne

Wyszukiwarka

Przejdź do: FaceBook
Przejdź do: Instagram
Przejdź do: YouTube
Przejdź do: Wersja kontrastowa
PrzejdĹş do wersji polskiej serwisu
Go to english version

Widzę nic

Filip Zawada
Widzę nic
Czas trwania 80 min
Data prapremiery 15 marca 2022
Scena Duża Scena
Miejsca numerowane
 

Opis

„Musical z elementami stand-upu, spektakl, który mimo swojej dramatyczności jest bardzo krzepiący” – tak mówią o nim sami twórcy.

Widzę nic jest spektaklem o Anecie – trzydziestokilkulatce, która popełnia samobójstwo i całe życie przelatuje jej przed oczami. To uniwersalna historia o potrzebie poznania i zrozumienia, a tytułowe „nie-widzenie” – paradoksalnie – umożliwia prawdziwe poznanie rzeczywistości, albowiem uwalnia od złudzeń i fałszu.

Monodram, napisany przez Filipa Zawadę, na scenie został rozpisany przez reżysera Pawła Palcata na osiem głosów i niemą matkę. To spektakl, w którym fragmenty rzeczywistości rezonują z transowymi chóralnymi śpiewami do muzyki Łukasza Wójcika-Zawieruchy.

Z recenzji: 

„Piękny, przejmujący, ale też dowcipny spektakl (…) bardzo muzyczny i zmysłowy (...) nie tylko dzięki ciekawej muzyce Łukasza Wójcika-Zawieruchy, ale też poprzez niezwykłą muzykalność świetnego tekstu Zawady i ruch sceniczny, nad którym czuwała Ewelina Ciszewska" (Dagmara Chojnacka, Radio RAM]

„Aneta Anny Blaut jest inteligentna i nowoczesna. Aneta Katarzyny Dworak-Wolak to kobieta seksualnie wyzwolona. Aneta Elżbiety Golińskiej budzi szacunek głębią przemyśleń. Aneta Aleksandry Listwan zachwyca odwagą i urokiem. Aneta Dominiki Probachty to wieczna buntowniczka, mało mówi w spektaklu, by w finale wybuchnąć przejmującym oskarżeniem. Aneta Magdaleny Skiby jest wiecznie zafrasowana, inna Aneta z troski zapycha więc jej usta czerwonym makaronem. Aneta Jolanty Solarz-Szwed to kobieta z klasą, wiecznie elegancka. Aneta Małgorzaty Urbańskiej z wdziękiem stara się zachować dystans do świata.

Każda z Anet używa nieco odmiennej sztuki aktorskiej, wszystkie robią to po mistrzowsku i z dużym poczuciem humoru. Żadna z nich nie jest Anetą najważniejszą czy Anetą centralną" (Mirosław Kocur, teatralny.pl)

Realizatorzy

dramaturgia, współpraca reżyserska Filip Zawada
reżyseria Paweł Palcat
scenografia i kostiumy Magdalena Mucha
choreografia Ewelina Ciszewska
reżyseria świateł  Katarzyna Łuszczyk
asystentka reżysera Jolanta Solarz–Szwed
inspicjentka Katarzyna Krajewit
konsultantka ds. niewidzenia  Angelika Dominiak 
realizacja dźwięku Michał Ganiebny, Janusz Kaźmierski

Obsada

Wokół spektaklu

"Widzę nic" na scenie WTW - recenzja spektaklu
Dagmara Chojnacka, Radio RAM
Traktat o niewidzeniu - recenzja spektaklu
Mirosław Kocur, teatralny.pl
"Widzę nic" we Wrocławskim Teatrze Współczesnym
Dorota Olearczyk, PIK Wrocław
Guldapoleca "Widzę nic"
Przemek Gulda, guldapoleca
Czego nie widać gołym okiem - po premierze "Widzę nic" w Teatrze Współczesnym
Katarzyna Mikołajewska, „Gazeta Wyborcza Wrocław"
„Ślepota narodową tradycją"
Konrad Pruszyński, Gazeta teatralna
 

Sztuka została nagrodzona na IV Konkursie Dramaturgicznym STREFY KONTAKTU 2021, organizowanym przez Wrocławski Teatr Współczesny i Miasto Wrocław.

Spektakl w koprodukcji w Teatrem Modrzejewskiej w Legnicy.

 

 

Spektakl bierze udział w 28. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.


    

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

Widzę nic

Galeria zdjęć


Karol Budrewicz zdj.1-7, Filip Wierzbicki zdj. 8-15

Zdjęcia z prób


Filip Wierzbicki


Stopka

Zamknij