Wrocławski Teatr Współczesny

Michał Kmiecik

{n_title2}

Reżyser, dramatopisarz i dramaturg urodzony w 1992 roku we Wrocławiu. Zadebiutował w 2012 roku spektaklem Kto zabił Alonę Iwanowną? (Teatr Dramatyczny w Warszawie). Wyreżyserował m.in. Czy pan to będzie czytał na stałe? (Teatr Polski we Wrocławiu), do którego tekst napisał wspólnie z Marzeną Sadochą, a także #dziady (Teatr Dramatyczny w Wałbrzychy, Vatzlava Sławomira Mrożka (Teatr Nowy im. K. Dejmka w Łodzi) oraz Krakowiaków i Górali Wojciecha Bogusławskiego (Teatr Polski w Poznaniu).

Jest autorem m.in. dramatów: Wesele (półfinał Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej 2011), Śmierć pracownika (Teatr Polski w Poznaniu, nagroda główna i publiczności w konkursie Metafory Rzeczywistości 2011), Nam nie jest wszystko jedno. Krótki film zaangażowany. Historia wesoła a ogromnie przez to smutna albo na odwrót (nagroda główna w IV edycji konkursu Komediopisanie organizowanego przez Teatr Powszechny w Łodzi), Być jak Steve Jobs. Bohaterowie polskiej transformacji. Ballada o lekkim zabarwieniu heroicznym (reż. Marcin Liber, Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie, 2013).

Autor adaptacji i scenariuszy, takich jak m.in. Amok. Pani Koma zbliża się! (reż. Marcin Liber, PWST w Krakowie, 2015), Ziemia Obiecana (reż. Remigiusz Brzyk, Teatr Nowy im. K. Dejmka w Łodzi, 2015) i Siódemki Ziemowita Szczerka (reż. Remigiusz Brzyk, Teatr Zagłębia w Sosnowcu, 2016) i Rzeźnia numer pięć (reż. Marcin Liber, Wrocławski Teatr Współczesny, 2021). Odpowiada za współpracę dramaturgiczną w spektaklu Marat/Sade w reż. Marcina Libera (Wrocławski Teatr Współczesny, 2022).

W czerwcu 2024 roku wyreżyseruje w WTW spektakl na podstawie książki Franza Kafki pt. Przemiany.

{n_title2}


Stopka

Zamknij