Wrocławski Teatr Współczesny

Paweł Passini

{n_title2}
Reżyser teatralny, kompozytor. Jeden z prekursorów nurtu teatru interaktywnego w Polsce. Założyciel pierwszego na świecie teatru internetowego neTTheatre. Absolwent Wydziału Reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej. Wcześniej studiował na Uniwersytecie Warszawskim filozofię i kulturoznawstwo. Jako spektakl dyplomowy zrealizował Dybbuka Szymona An-skiego [Teatr Nowy w Poznaniu, 2004]. Związany z Ośrodkiem Praktyk Teatralnych „Gardzienice” i Instytutem Grotowskiego we Wrocławiu. Pracował m.in. w: Izraelu, Finlandii, USA, Indiach, Grecji, we Włoszech, na Cyprze. W karierze ma także epizody aktorskie. Wyreżyserował m.in. Zbrodnię z premedytacją Witolda Gombrowicza [Teatr Miejski w Gdyni, 2004], Klątwę Stanisława Wyspiańskiego [2004] i Ifigenię w Aulidzie Eurypidesa [2005] [Teatr im. Kochanowskiego w Opolu], Artaud – Sobowtór i jego teatr wg własnego scenariusza [Teatr Studio w Warszwie, 2011] i Amszela Kafkę [współautorstwo z Tomaszem Gwincińskim, Teatr Polski we Wrocławiu, 2006]. 1 sierpnia 2008 r. w Muzeum Powstania Warszawskiego przygotował Hamleta 44 Magdy Fertacz i Artura Pałygi. W 2007 r. na scenie krakowskiej Łaźni Nowej powstało autorskie Odpoczywanie – pierwszy spektakl pokazywany na żywo w Internecie. Również w 2007 r. zrealizował z Teatrem Chorea z Łodzi spektakl Sczeźli! wg tekstów Tadeusza Kantora.

Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, laureat Złotych Masek za Ifigenię w Aulidzie Eurypidesa i Słownik Chazarski – Dzieci Snów Milorada Pavicia, Nagrody Głównej XXIX Opolskiego Festiwalu Konfrontacje Klasyka Polska za reżyserię Klątwy Stanisława Wyspiańskiego oraz Nagrody im. Konrada Swinarskiego za Morrison/Śmiercisyn Artura Pałygi [Opolski Teatr Lalki i Aktora, 2013]. Swoje autorskie spektakle Turandot [neTTheatre w Lublinie, 2009] oraz Kukła. Księga Blasku prezentował na FRINGE Festival w Edynburgu, gdzie otrzymał nagrody Herald Angel i Total Theater Award. Oprócz pracy artystycznej ze swoim zespołem prowadzi także działalność laboratoryjną i dydaktyczną, m.in. międzynarodowy projekt badań nad technikami aktorskimi w tragedii antycznej „Dynamika Metamorfozy” realizowany przez Stowarzyszenie Artystów „Bliski Wschód” z Lublina i Instytut Grotowskiego we Wrocławiu.
{n_title2}


Stopka

Zamknij