Maks Mac
Absolwent Wydziału Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Studiował również w Kunsthochschule Weissensee w Berlinie. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2019/20. Współpracował m. in. z Teatrem Dramatycznym im. m. st. Warszawy, Polską Operą Królewską, Teatrem Dramatycznym im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku, Operą NOVA w Bydgoszczy, Teatrem Kameralnym w Bydgoszczy, Teatrem im. Adama Mickiewicza Częstochowie a także platformą Netflix. Od 2015 roku współpracował z Wytwórnią Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie współtworząc prawie 17 spektakli teatru telewizji.
W sezonie teatralnym 2020/21 asystował scenografowi Rufusowi Didwiszusowi realizując spektakle operowe: Der Rosenkavalier w Bayerische Staatsoper w Monachium oraz Le coq d’or w Opera National w Lyonie. W sezonie teatralnym 2022/23 ponownie współpracował z Bayerische Staatsoper, współrealizując spektakl Dido/Erwartung.
Jest autorem kostiumów i scenografii do spektaklu Uwolnienie w reż. Kuby Kowalskiego (Wrocławski Teatr Współczesny, 2023).
Laureat II Nagrody Najlepszych Dyplomów Scenografii Uczelni Artystycznych w roku 2022.
Fot. Filip Wierzbicki