Wrocławski Teatr Współczesny

Wybierz kryteria fitrowania:
Fot. Filip Wierzbicki
3 listopada 2024

Rozpisany na dwoje aktorów spektakl o intymnej relacji pisarki z młodszym od niej o trzydzieści lat mężczyzną. Młody mężczyzna w reż. Katarzyny Kalwat powstał na podstawie książki noblistki Annie Ernaux pt. „Le jeune homme”. Spektakl zagramy 21 i 22 listopada oraz 7, 8 i 9 stycznia na Strychu WTW.



30 października 2024

Wysmakowany wizualnie spektakl z kostiumami w wodnych kolorach i multimedialnymi projekcjami inspirowanymi m.in. malarstwem. Kolejność fal Filipa Zawady w reż. Darii Kopiec zagramy 16 i 17 listopada na Scenie na Strychu WTW.



24 października 2024

Zaskakująca i osadzona w realiach współczesności adaptacja opowiadania Franza Kafki. Przemiana w reż. Michała Kmiecika już 7, 8, 9 i 10 listopada oraz 16, 17, 21 i 22 stycznia na Dużej Scenie WTW.



Fot. Marcin Szczygiel/Strefa Kultury
3 października 2024
Od końca września do końca grudnia Wrocławski Instytut Kultury we współpracy z Fundacją Obserwatorium przeprowadza pierwsze we Wrocławiu badanie publiczności i niepubliczności wrocławskich scen teatralnych (instytucjonalnych, prywatnych i niezależnych).


Fot. Natalia Kabanow
1 października 2024

Punkowa energia we wściekle wykrzyczanym, wyśpiewanym i dowcipnym spektaklu, czerpiącym inspiracje z popkultury i malarstwa. To ciąg scen teatru w teatrze, w którym scenografia powstaje na oczach widzów, a wszystko zmierza do zaskakującego finału. Spektakl Marat/Sade w reż. Marcina Libera zagramy 11, 12 i 13 października na Dużej Scenie WTW.



Fot. Natalia Kabanow
25 września 2024

W czwartek, 3 października, o godzinie 19.15 zagramy spektakl Dramat rodzaju męskiegoaudiodeskrypcją i tłumaczeniem na Polski Język Migowy.



Fot. Natalia Kabanow
22 września 2024
Energiczny spektakl, którego twórcy w ironiczny sposób opowiadają o problemach z męskością, ale pokazują też jej pozytywne aspekty. Najbliższe spektakle: 3, 4, 5 i 6 października na Dużej Scenie WTW.


19 września 2024
– Sztuka przedstawia historię Henryka, męża i ojca, głowy rodziny, który pewnego dnia „wychodzi z domu” i traci pamięć. Kiedy dotknięty amnezją, znowu znajduje się w domu jest całkowicie nieświadomy swej dotychczasowej egzystencji. Wszystko, co definiowało jego życie – pozycja społeczna czy relacje rodzinne – zostaje wymazane i unieważnione. Kluczową rolę w przywracaniu pamięci Henryka odgrywa Ewa. Zniknięcie męża zamyka jej drogę do praktykowania codziennych rytuałów, przez które spełnia role matki, żony i kochanki – strażniczki domowego ogniska – mówi Marek Fiedor, reżyser spektaklu. Spektakl zagramy 28 i 29 września oraz 1 października.


Fot. Natalia Kabanow
18 września 2024
„Błyskotliwa i inteligentna biurowa komedia z elementami współczesnej opery i wyraźną domieszką horroru” – tak opisuje spektakl Przemek Gulda na łamach Wirtualnej Polski. Dodaje, że to połączenie dwóch kultowych seriali – Królestwa Larsa von Triera i Biura, tyle że z piosenkami i kadzidełkami. Najbliższe spektakle: 26 i 27 września na Dużej Scenie WTW.


4 września 2024
Nowe spojrzenia na opowiadanie Kafki pt. „Przemiana" i powieść noblisty Johna Maxwella Coetzee „Czekając na barbarzyńców". A także kwintesencja czeskiego poczucia humoru, czyli „Wspólnota mieszkaniowa" Jiriego Havelki oraz niewygodne poglądy i niepoprawne politycznie perspektywy w teatralnym projekcie pt. „Un-packing". W sezonie 2024/25 widzowie zobaczą cztery premiery, a dwie z nich zostaną wystawione jeszcze w tym roku. Z kolei już w lutym ogłoszenie werdyktu jury VI Konkursu Dramaturgicznego STREFY KONTAKTU i gala wręczenia nagród.



Stopka

Zamknij