



Owacja na stojąco i podziękowania od widzów – spektakl „Kobieta i życie" w reż. Piotra Łukaszczyka został zaprezentowany na Międzynarodowym Festiwalu FemART w Prisztinie (Kosowo). Wydarzenie odbyło się pod hasłem BURN YOUR FEAR. „Odwaga jest niezbędna do pokonania strachu. Zbyt długo wpajano nam, żeby milczeć i nadszedł czas, by odważyć się przemówić" – podkreślają organizatorki i organizatorzy imprezy.


„(...) Oboje artystów (Zina Kerste i Tadeusz Ratuszniak) przekazało ze sceny wspaniałe i prawdziwe emocje. Nie zabrakło też kilku zabawnych scen, w których aktorzy poradzili sobie równie dobrze. Dzięki scenografii i kostiumom wykonanym przez Izę Kolkę od sceny nie można było oderwać wzroku, wspaniale oddały one klimat Japonii. Nieco nowoczesnego, momentami onirycznego nastroju wprowadzały natomiast znakomite animacje, przedstawiające duchy różnych przedmiotów. Dodało to tajemniczości, ale i głębi całemu dziełu, które interpretować można na wielu płaszczyznach" – „Nagasaki" Érica Faye w reżyserii Pawła Kamzy poleca Agnieszka Jakubowska (Dziennik Teatralny). Spektakl po raz ostatni gramy 27 i 28 maja.

– Teatr jako przygoda i próba zrozumienia świata – tak opisuje swoje spektakle Lena Frankiewicz, która zachęca, by zagrać w grę i poszukać odpowiedzi na pytania stawiane w Wodzie w usta. Najbliższe spektakle: 20 i 21 maja na Dużej Scenie WTW.

Punkowa energia we wściekle wykrzyczanym, wyśpiewanym i dowcipnym spektaklu, czerpiącym inspiracje z popkultury i malarstwa. To ciąg scen teatru w teatrze, w którym scenografia powstaje na oczach widzów, a wszystko zmierza do zaskakującego finału. Spektakl Marat/Sade w reż. Marcina Libera gramy 13, 14 i 16 maja na Dużej Scenie WTW.

W weekend (15 i 16 kwietnia) po raz ostatni zagramy spektakl Gwiazda – monodram w wykonaniu Macieja Tomaszewskiego w reżyserii Krzysztofa Czeczota z wykorzystaniem technologii dźwięku przestrzennego – „wejście w głowę” postaci. Otoczeni dźwiękiem jesteśmy nie tylko świadkami działań Gwiazdy, ale też słyszymy, dokładnie jego/jej myśli. „Podsłuchiwanie” głosów w głowie bohatera możliwe jest dzięki słuchawkom, które każdy widz otrzymuje przed wejściem na widownię.
